Qualsevol pot guanyar un Campió del Món

Capablanca va perdre una partida en 13 jugades

Perdre en tretze jugades, i que això li passés a Capablanca, és un fet poc conegut que avui us expliquem. En aquest article, us reproduí¯m una partida molt poc coneguda, però que també hem de tenir present, perquè «qualsevol» pot guanyar a un Campió del Món… O no.

capablanca-simultanies

Capablanca – Kevic (Simultí nies a Brooklyn, 1924)

1.b4 d5 2.Ab2 Af5 3.e3 e6 4.f4 Cf6 5.Cf3 Axb4 6.Cc3 Cbd7 7.Ce2 Cg4 8.c3 Ae7 9.h3 Cc5!1.b4 D5 2.Ab2 Af5 3.e3 e6 4.f4 Cf6 5.Cf3 Axb4 6.Cc3 Cbd7 7.Ce2 CG4 8.c3 Ae7 9.h3 Cc5! cal tenir molt valor per entregar una peíça al mateix Capablanca, però, si Capablanca prengués el Cavall de g4, hi hauria mat a d3, encara que sembli mentida. Capablanca va seguir amb 10.Cg3

[10.hxg4 CD3 + +] 10 … Ah4!. Clavant el cavall, i posant en joc una peíça mortal. 11.Cxh4 No hi ha res millor a fer. [11.hxg4 Axg3+ 12.Re2 Ad3++] [11.hxg4 Axg3 + 12.Re2 Ad3 + +]

quadre-derrota-capablanca-en-13-jugades

11 … Dxh4 12.Df3 l’única forma de salvar el Cavall. 12…Cxe3! 12 … Cxe3! 13.Df2 [13.dxe3 Ce4 i es perd el Cavall de g3 14.Tg1 per salvar la torre. (14.Ab5 + c6 15.Ae2 Cxg3 16.Df2 per clavar el cavall, però … 16 … E5 17.fxe5 Dg5 18.Tg1 Cxe2 19.Rxe2 0-0 amb millor joc per al negre.)] 13 … Cxf1 i les blanques van abandonar. [13 … Cxf1 14.Rxf1 CD3 15.De3 Ag6 16.f5 Cxb2 17.fxg6 hxg6] 0-1

Déu n’hi do!!!

Deja un comentario