Prohibit l’ús de mòbils en els escacs

Ruslan PONOMARIOV, el primer sancionat per l’art. 13.4

L’octubre de 2003, l’ex campió mundial d’escacs ucraïnès Ruslan Ponomariov jugava el matx Ucraïna-Suècia en el Campionat d’Europa per equips a Plovdiv, Bulgària .

RUSLAN PONOMARIOV

RUSLAN PONOMARIOV

Era el dia del seu aniversari i, abans de començar l’enfrontament, va rebre diversos regals per aquest motiu. Era un dia molt important i feliç per ell. Però al cap d’un moment la situació es va capgirar. Ponomariov va ser desqualificat del torneig, citant l’article 13.4 de les Lleis dels Escacs. Es va convertir així en el primer jugador desqualificat en un esdeveniment important. Quin era el motiu? El seu telèfon mòbil havia sonat durant la partida.

Després de 7 anys i després que ell fos el primer sancionat per aquest motiu, tot escaquista sap que els telèfons mòbils estan prohibits per evitar que els jugadors puguin rebre assessorament o bé tenir accés a bases de dades informàtiques o a través d’Internet.

Share This Post

About the Author

jmpitarque

Leave a Reply

Tu debes logged in to post a comment.