Curiositat sobre… CAPABLANCA
CAPABLANCA: els errors s’acaben pagant!
Capablaca… en una situació “delicadaâ€
Capablanca, el jugador infal.lible al qual res se li escapava en un tauler d’escacs … però no sempre, com demostra aquesta curiosa anècdota. Capablanca es va desplaçar a Karlsbad per enfrontar-se a altres 21 jugadors en un dels tornejos més prestigiosos de l’època. Eren els temps daurats del cubà , ja no era campió del món però seguia sent un jugador imbatible.
Es va arribar a la ronda 16 amb Capablanca lÃder del torneig i imbatut. Al davant tenia l’alemany Fritz Sämisch, que no estava tenint un bon torneig, tot feia indicar que el cubà sumaria un nou triomf … ¿Tot?, Hi va haver una cosa que no entrava en els plans de Capablanca i que capgirar del tot el seu joc en aquesta partida.
Capablanca s’havia desplaçat a Karlsbad al costat de la seva amant, que s’allotjava amb el campió cubà a la mateixa habitació d’hotel. Durant la ronda 16 la muller de Capablanca va aparèixer a la sala de joc, mentre la seva amant l’esperava al final de la partida a la seva habitació. Capablanca es va posar molt nerviós davant d’aquesta situació i va perdre els nervis. Era el seu torn de moure, però en aquest estat de tensió va realitzar el primer moviment que li va passar pel cap sense aturar-se a estudiar-lo. El resultat va ser un error garrafal que li va costar la partida i el torneig, ja que va finalitzar segon a només mig punt del guanyador.


















Leave a Reply
Tu debes logged in to post a comment.